Belize en Yucatan (mexico) - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Fred Lenting - WaarBenJij.nu Belize en Yucatan (mexico) - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Fred Lenting - WaarBenJij.nu

Belize en Yucatan (mexico)

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

24 Maart 2012 | Mexico, Mexico-stad

17-3

Vanochtend was het weer lekker rustig in het hostel omdat heel veel mensen een dagtocht maken welke vroeg ( tussen 4.30 en 9.00 ) vertrekken. Ik heb mijn spullen gepakt en naar het busstation gelopen om een bus naar San Ignasio in Belize te pakken.
Ik kon ook weer een georganiseerde tour doen maar ik zou er niet zoveel tijd mee winnen en wel relatief veel geld kwijt zijn, 20 ipv 10 dollar of zo.
Bij het bus station werd ik vriendelijk welkom geheten en naar juiste minibusje gebracht. Ik had geen zin om weer dicht opeen gepakt te zitten dus ging lekker de tourist uit hangen door voorin te zitten.
Na een paar uur tuffen kwam ik bij de grens met Belize aan. Elke grens overgang moet ik lopend doen dus backpack op een gaan.
Ook hier ging het goed: Guatemala exit, Belize entrance.
Het was ff wennen want in Belize spreken ze engels. Het is een land met een mix van allerlei culturen.

Ik werd belaagd door taxi chauffers maar ik wil eerst ff uitzoeken hoe of wat. Bleek dat ik wel een taxi moest nemen naar de dichtsbijzijnde plaatst om vandaar op de bus te stappen.
Uiteindelijk met de bus San Ignasio bereikt. Het is een stadje zonder te veel bijzonderheden.
Er waren wel wat leuk tours naar grotten en naar watervallen maar ik had er eigenlijk de puf niet voor en het geld er niet voor over.
Ik had een kamer met balkon dus s avonds ff lekker chinees gegeten en bijgekomen op het balkon.

18-3
De bus naar belize city gepakt om vervolgens de boot naar Cay Caulker te pakken. Tijdens de busrit werd halvewege de rit ergens langs de weg een wiel gewisseld. Iedereen bleef gewoon lekker zitten en de bus werd omhoog gekrikt, wiel verwisseld en na 5 min weer verder.
Cay Caulker is een eiland van ongeveer 1 km bij 300 m waar vandaan ik wou gaan duiken. Ik zat in een echt lowbudget backpacker hostel Bellas waar elke avond tot diep nacht gefeest werd dus ik was blij met mijn oordoppen.


19-3
Heerlijk een dagje niks gedaan. Beetje huiswerk lezen, chillen, door Cay Caulker lopen en duikschool gezocht.

20-3
Rond 5.00 moesten we aanwezig zijn bij de duikschool. Een paar kamergenoten zouden ook gaan en gelukkig maakte 1 van hen mij wakker want anders was ik te laat. Mijn batterij van smartfoon is stuk en heb maar een horloge gekocht maar het alarm ervan is niet zo luid.
De eerst duik was de blue hole: een soort vulkaan krater waar langs de rand grotten, stalagmieten en stalagtieten zijn.
In totaal met circa 20 mensen op de boot die kant op ( 2 uur varen). Het was gelukkig een beste boot ( 3 x 200 pk V6 buitenboord motoren ) dus het ging best hard. De golven waren redelijk hoog, 1 a 2 m dus was een best ruig ritje. We hadden ook nog een poosje een groep dolfijnen naast de boot. Echt machtig om die dieren te zien.
De blue hole was indrukkendwekkend. De rotspartijen waren tussen de 30 en 40 m diepte dus was een pittige duik maar heel indrukkendwekkend. Mijn diepste punt ooit bereikt 42 m. Ook nog een paar haaien gezien dus dan stokt je adem wel even, en dat op 40 m.

Die dag ook nog 2 andere duiken gemaakt. Heel mooi kleurrijk koraal, relatief veel vissen. Naast egypte toch wel een van mijn mooiste duiken. ook nog ray gezien: van die grote platvissen van een meter doorsnede ofzo.

21-3

De volgende dag een dagje snorkel.
Dit was een kleiner bootje en de meerderheid vrouwen omdat echte mannen natuurlijk duiken
Echter veel meer gezien dan tijdens duiken: moray (soort sidderaal), schildpadden ( sommige waren groter dan mijn romp ), allerlei soorten vissen. Ook gezwommen/geknuffeld met verpleegsterhaaien en ray's. Echter geweldig. Ik hoop dat mijn onderwatercamarafoto's gelukt zijn.

22-3
Vanochtend vroeg de boot naar Belize gepakt om vandaar met de bus naar mexico te gaan.
In mexico wou ik een touringcar nemen naar Palenque in mexico. Moest ik 9 uur wachten voor de nachtbus.
Dus wat gelezen, de stad in, gehangen etc. Eigenlijk ging de tijd best snel.
Om 22.00 de bus en eigenlijk de hele weg geslapen. Had ik echt niet verwacht want normaal lukt dat nooit maar nu lekker op twee stoelen gelegen met oordoppen in, dekentje over me heen. Heerlijk.

21-3
Rond 5 uur kwam ik in Palenqeu aan. Hier ff gewacht en vervolgens een dagtourtje geboekt naar de ruines en watervallen. Bovendien transport voor s avonds naar de volgende stad geregeld.
De ruines waren indrukwekkend, zie foto's. Hetzelfde geldt voor de watervallen, zeker agua azul is adembenemend.
Sorry ik ben wat kort van stof vandaag, maar zal wel foto's uploaden.

24-3
Vandaag heerlijk chillen en bijkomen in San Cristobal. Wat een heerlijke stad.
HEt is er ook markt en die is zo groot dat soms dacht dat ik zou verdwalen. Allemaal kraampjes, stalletjes, straat verkopers etc.

  • 25 Maart 2012 - 16:56

    Natalia:

    Zucht..... Zat ik ook maar daar! Nog lekker genieten!

  • 26 Maart 2012 - 09:07

    Mark En Maaike:

    Wat een mooie foto's! Heb nu alweer zin in vakantie :-)

  • 28 Maart 2012 - 16:02

    Johan En Femke:

    Mooie plaatjes en verhalen fred! Geniet er nog even van en tot over ruim een week.

  • 03 April 2012 - 17:53

    Johan En Femke:

    Wat wordt je vluchtnummer Fred?

  • 04 April 2012 - 17:29

    Marieke En Bart:

    Volgens mij zit je nu in het vliegtuig en anders een goede terugvlucht en tot gauw,

    gr de grootjes

  • 04 April 2012 - 18:27

    Eugene, Els Cees Bep:

    Een hele fijne terugreis en we zijn benieuwd naar je verhalen. Al veel gelezen, maar je hebt nog veel meer te vertellen.

    Ook groetjes van Cees en Bep, vonden de foto's heel mooi.

    tot snel.

    Woensdag de 11e mag je komen vertellen, wij hebben de borrel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Fred

hoi, Ik ga lekker genieten in Midden-Amerika. Als je benieuwd bent naar mijn verhalen, volg deze site. Ik beloof niks maar zal mijn best doen om je te laten meegenieten van mijn reis. Groetjes, Fred

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 881
Totaal aantal bezoekers 14716

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 05 April 2012

10 wkn backpacken in Midden-Amerika

Landen bezocht: