Heenreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fred Lenting - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fred Lenting - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

28 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag ochtend 0445, het is zover de wekker. Nog ff snel gedoucht, laatste dingen in tas gepropt, oa zwembroek. 0520 kwamen mijn ouders al voor rijden en ik was nog niet klaar. Rond 0615 bij vertrekhal 3 op schiphol aangekomen. Daar afscheid van ouders genomen en richting bali 26. Daar stond de moeder van liselot te wachten. Haar vader was de auto aan het parkeren. Rond half zeven kwam liselot aan.
Ingecheck, langs douane en richting gate. Aangezien we via new york vlogen, moesten we gescreend worden en had dus een gesprekje met aardig dame. Eigenlijk de logische vragen: is je bagage onbeheerd geweest, wat ga je doen in amerika, met wie etc. Van Liselot moest ze veel meer weten.. wat voor werk ze deed etc. Rond 0815 door douane het vliegtuig in. Er zijn twee rijen van 3. De stoel tussen lot en mij is leeg dus lekker relaxed. Vlucht tijd 7:40 dus komen rond 12 in NY aan.

De vlucht was zeuren. Niet dat ik mij verveeld heb maar kreeg later hoofdpijn. Het overstappen ging goed. Ook voor overstappen moesten we onze bagage ophalen en opnieuw inleveren, door douame etc.We hadden vijf uur om over te stapen dus tijd zat. Ff chines gegeten en ingelezen. De vlucht naar panama city was relaxter. Het hele vliegtuig zat voor circa 10 % vol. Ik kan dus op 3 stoelen liggen. Echter weinig geslapen. We vlogen over de sluizen in panama en er lagen zeker 30 schepen te wachten om de sluizen te passeren. ik krijg nu al zin in een bezoekje.
Bij aankomst deden ze nog even moeilijk omdat we het adres en naam van hostel niet meer wisten maar na een kort babbeltje mochten we het land in.
De warmte kwam ons tegemoet ondanks dat het rond 23.00 was. Maar het was niet ondragelijk. Taxi chauffeur stond al klaar met naambordje en bracht ons naar onze hostel Villa Vento.
De skyline van panama-city is prachtig. Allemaal hoge toren flats en wolkenkrabbers. Echter de krotten staan aan de voet ervan.
Bij ons hostel aangekomen bleek dat er maar 1 bed was gereserveerd dus ik sliep op luchtbed in de serre, naast twee andere gasten.
Ondanks warmte redelijk geslapen en aardig uitgerust. We ff wennen aan de klamme warmte.
Heerlijk die relaxte sfeer hierzo. We gaan zo ff pannekoeken bakken als ontbijt en daarna ff de stad verkennen.

Groetjes, Fred en liselot

  • 29 Januari 2012 - 16:58

    Femke:

    Leuk om te lezen, geniet maar van de warmte, hier is strenge vorst op komst..brrr

  • 30 Januari 2012 - 07:58

    Bart En Marieke:

    Ben net thuis van de kids naar school brengen, het vriest hier en er ligt wat sneeuw, kinderen helemaal hieper van de sneeuw.
    Veel plezier en tot mails weer

    gr ons

  • 30 Januari 2012 - 22:23

    Natalia:

    Ik denk dat 't goed is waar je zit! Hier is de winter begonnen..
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fred

hoi, Ik ga lekker genieten in Midden-Amerika. Als je benieuwd bent naar mijn verhalen, volg deze site. Ik beloof niks maar zal mijn best doen om je te laten meegenieten van mijn reis. Groetjes, Fred

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 14720

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 05 April 2012

10 wkn backpacken in Midden-Amerika

Landen bezocht: