Laatste stukje Panama - Reisverslag uit David, Panama van Fred Lenting - WaarBenJij.nu Laatste stukje Panama - Reisverslag uit David, Panama van Fred Lenting - WaarBenJij.nu

Laatste stukje Panama

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

07 Februari 2012 | Panama, David

Hoi,

Bedankt voor de leuke reacties. Hier volgt weer een verslag van een paar dagen. Foto's houden jullie te goed. Ik beloof dat ik mijn best zal doen.

3-2Vanmiddag even de foto's gecheckt en opgeruimd. Ik ben ook mijn fototoestel aan het ontdekken dus ook veel mislukte foto's. Daarna het stadje voor diner: big mac met patat bij lokale tent gehaald. De panamezen zijn gek van bling-bling. Sommige hebben hun auto, sommige zelfs hun fiets helemaal pepimpt.Vervolgens gedoucht met koud water. Ik ben gevlekt want ik begin behoorlijk te vervellen. Gelukkig zijn de blaasjes een stuk minder. S avonds overheerst het geluid van dd krekels. We zien soms ook een firefly of een lightbeagle: een vlieg met een lampje op zijn buik dat soms oplicht. Met een vliegtuig. Nu wordt ik lastig gevallen door een mug dus bedtijd. Gelukkig tot nu toe weinig last van muggen gehad. Mogelijk door het stevige briesje wat tot nu toe altijd aanwezig is.

4-2 Vanochtend maar lekker uitgeslapen want El Valle kennen we nu wel. Vandaag gaan we naar de dierentuin.Ik lijk wel een gevlekte baviaan want ik ben gruwelijk aan het vervellen; weg bruin kleurtje.Het ontbijt was een halve ananas van deburen die ze over hadden. Het was lekker fris en weer even wat anders dan broodjes kaas. Die dierentuin was wel leuk. Tapirs, jaguars, kikkers, vogels apen en nog veel meer gezien. Bij de poort van dd dierentuin stond de hond van het hostel. Deze was ook wel eens gevolgd en nu was hij met kamergenoot mee gefietst.Daarna even in de stad gelunchd en geinternet. Ik kon facebook niet meer in omdat ik het gister via een internetcafe geprobeerd had en ffacebook zag dat als een onbeveiligde verbinding. Na veel geklooi is het toch gelukt. Ook even gekeken voor een vlucht naar bocas del toros want het protest van de indianen komt dichterbij. De enige hoodfweg van panama is nog steeds afgezet.Daarna nog ff boodschappen gedaan. Het diner bestaat uit kant en klare noodles. Daar hoeft alleen nog maar water bij en voila. Wel eentonig maar wel makkelijk.Net ook ff de was gedaan: douchen met vuile kleren aan en schrobben maar. Het is wel iets schoner maar niet sneeuwwit. Ik heb veel lichte kleren mee voor de zon maar die zijn ook snel vies van stof en zweet.Ga zo nog ff massagetheorie lezen, dineren en lekker naar bed. Nog even een aflevering van Two and a half Men kijken en dan slapen. Hopelijk morgen vooruitzicht op vervolg van onze trip.

5-2Vannacht lekker geslapen alleen 2 keer mijn hoofd aan het bed boven mij gestoten. Ook vannacht even schrikken want zaten een paar kakkerlakken in de badkamer, hun romp net zo groot als mijn duim. Als ontbijt (drink)yoghurt want ben toe aan wat anders. Ik verlang nu naar mijn pot chocopasta.S ochtend naar internetcafe gegaan om ff ticket van panama-city naar david te boeken want we willen daarvandaan naar costa rica. De protesten worden grimmiger want het leger heeft al iemand dood geschoten. Hopelijk kunnen we morgen David bereiken.Nu ff lezen en chillen want we kunnen toch niets anders doen.Er zijn nog drie andere gasten gekomen dus s avonds nog ff gezellig gezeten. Een van hun heeft met een aantal jongens 45 personen geregeld zodat ze een vol vliegtuig hadden om bocas del toro te verlaten omdat ze anders vast zaten. Wij gaaner dus maar niet heen. Misschien later vanuit costa rica.

6-2 vanochtend tas ingepakt en lekker ontbeten met wat noodles, grapefruits en toastjes met jam. Een tijdje met tom gepraat. Zijn ouders zijn al 7 jaar aan het varen en hebben slechts de halve wereld gezien. Hij gaat nu een jaar met ze mee waarbij hij stukken over land doet. We zijn met bus naar panama-citygegaan. Dit ging redelijk eenvoudig. Op de interamerica moesten we overstappen en het andere busje stond al klaar.In de busjes draaien ze vaak soulsa achtige muziek ( DJ Madman voor de kenners ) waarbij de bass op maximaal staat;echt fijn. Echter de rit naar albrook ( busstation panama-city ) was relaxed. Daar de bus naar vliegveld gepakt. Gingen we het centrum in. Kortom naar verkeerde vliegveld want vlak naast albrook ligt vliegveld voor lokale vluchten. Daar maar met taxi naar toe. Het was daar een drukte met andere toeristen die ook de protesten willen ontwijken. Op albrook zagenwe al dat bussen naar david niet reden. Ook op interamerica zagen we veel politie en weinig vrachtwagens. Gelukkig, ze protesteren nog.Vlucht was leuk. Met een klein vliegtuig met circa 50 pp, een vlucht vam een uurtje boven panama. Veel gezien. Vanaf David naar leuk en goed hostel gebracht door taxi.Hier is wel stuk benauwder dus zal wel zweten worden.S avonds even met mario gezeten uit drachten. Hij heeft een neef geholpen met opstarten van boerderij met 130 ha en 130 koeien.

De foto's houden jullie te goed.

Groetjes,

  • 07 Februari 2012 - 16:25

    John:

    De temperatuur waar jij nog een plusje voor hebt staan is bij ons een min. Je gaat wel een legendarische elfstedentocht missen (als die tenminste door gaat ;-) )

    Ik ben nu al jaloers op je........

    Ben benieuwd naar de foto's.

  • 07 Februari 2012 - 19:21

    Natalia:

    Hahaha, mega grote kakkerlakken, gatver!! Dat had ik willen zien! Verder nog enge insecten voorbij zien komen? Ben benieuwd naar je foto's! Hier is het echt winter, mijn handen vroren er bijna af vanochtend, en dat met handschoenen aan! Verder is het prachtig en ook lekker winters weer. Jij veel succes daar en hopelijk blijft het veilig!
    Groetjes van mij, pip en beer

  • 07 Februari 2012 - 20:07

    Marieke En Bart:

    He Wereldreiziger,

    Gaat best met je zo te lezen. Hier wachten we op de elfstedentocht. Het vriest zo'n 15 graden 's nachts. Toch denk ik niet dat hij komt. Het gaat van het weekend al weer wat minder hard vriezen. Een deel van de tocht (zuidhoek) is nog bar slecht. Daar zijn ze met meer dan 100 man aan het sneeuwruimen. De vriezen doen er echt alles aan.

    We zien het wel weer. Heel veel plezier daar en tot schrijfs. Jammer dat je wat anders had op Sam zijn verjaardag.

    Groetjes

  • 07 Februari 2012 - 21:31

    Marloes:

    Hoi Fred,

    Ik krijg heimwee van je verhalen.
    Jammer dat je een paar mooie plekjes in Panama gaat missen, maar safety for al! Bovendien ga je nog veel moois zien en meemaken op andere plekken onderweg.
    Que te diviertas, buen viaje y hasta luego.

  • 08 Februari 2012 - 07:28

    Andrea:

    Hey Fred, zo te lezen heb je het leuk! Jammer van je bruine kleurtje, maar je hebt nog even de tijd om het weer opnieuw op te doen. Geniet ervan! Groetjes, Andrea

  • 12 Februari 2012 - 11:11

    Pascal:

    Een poging doen om een reisverslag te maken lukt aardig. Ik wist niet dat je zo'n typ-geit was! Erg leuk om te lezen. Dorien is trouwens helemaal dol op jouw foto op je site. Als ik je reisverslag aan het lezen ben (met Dorien op mijn schoot) zegt Dorien steeds : ik wil Fred zien.

    De dooi gaat hier vandaag inzetten. Erg prettig, want ik ben die kou wel een beetje zat.

    Sjuus

  • 12 Februari 2012 - 11:40

    Mark:

    Leuk om je belevenissen weer te lezen. Kakkerlakken zijn altijd prettig :-) Gelukkig heb we er in Zuid-Amerika nog geen gezien! Have fun, M&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

hoi, Ik ga lekker genieten in Midden-Amerika. Als je benieuwd bent naar mijn verhalen, volg deze site. Ik beloof niks maar zal mijn best doen om je te laten meegenieten van mijn reis. Groetjes, Fred

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 14723

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 05 April 2012

10 wkn backpacken in Midden-Amerika

Landen bezocht: